
Lando Norris a triumfat într-un sprint electrizant la Miami, profitând perfect de o perioadă de Safety Car pentru a-și adjudeca victoria într-o cursă plină de evenimente neașteptate. Britanicul a reușit o oprire la boxe impecabil temporizată, devansându-l pe coechipierul său de la McLaren, Oscar Piastri, într-un final care a adus echipei un dublu podium binemeritat.
Ploaia torențială înainte de cursă a complicat lucrurile
Totul a început cu haos înainte ca măcar să se aprindă luminile de start. O ploaie torențială a lovit circuitul din Miami chiar înainte de cursă, iar Charles Leclerc a fost prima victimă: monegascul de la Ferrari a pierdut controlul mașinii în drum spre grilă și a abandonat înainte ca Sprintul să înceapă.
Vizibilitatea redusă a determinat o primă întrerupere cu steag roșu, după ce piloții au pornit în turul de formare pe pneuri intermediare, cu excepția lui Carlos Sainz, care a ales curajos (și ineficient) pneurile de ploaie. Startul efectiv a venit cu întârziere, iar pe un circuit mai uscat, Oscar Piastri a reușit un început excelent, trecându-l pe Kimi Antonelli în primul viraj, în timp ce tânărul italian a ieșit larg și a pierdut mai multe poziții.
Sprintul de 19 tururi a fost o adevărată provocare strategică. Trecerea de la intermediare la slick-uri a devenit inevitabilă pe măsură ce pista se usca rapid, iar piloții au început să se aventureze la boxe. Printre primii s-a aflat Lewis Hamilton, care a mizat pe o intrare timpurie pentru pneuri soft – o alegere care l-a propulsat pe podium în final.
Mișcarea câștigătoare a lui Norris
Dar momentul-cheie a venit în turul 15, când Norris a intrat la boxe chiar în momentul în care a fost chemat Safety Car-ul, în urma unui accident spectaculos al lui Fernando Alonso, care a fost atins de Liam Lawson. Norris a ieșit în față și nu a mai cedat conducerea, obținând prima sa victorie de la Marele Premiu al Australiei.
Piastri a terminat al doilea, confirmând progresul impresionant al celor de la McLaren, în timp ce Hamilton a completat podiumul, salvând onoarea Ferrari, după abandonul lui Leclerc și retragerea lui Sainz din cauza unei pene de cauciuc.
Clasamentul final a fost complicat și de mai multe incidente aflate sub investigație. Verstappen, inițial clasat pe patru, a primit o penalizare de 10 secunde pentru o eliberare nesigură din boxe într-un moment tensionat alături de Antonelli. Lawson și Albon sunt și ei în vizorul comisarilor: Lawson pentru accidentul cu Alonso, iar Albon pentru o posibilă infracțiune sub Safety Car.
Astfel, punctele s-au împărțit în felul următor: Norris, Piastri și Hamilton pe podium, urmați de Albon, Russell, Stroll, Lawson și Bearman – ultimul profitând de eliminările din față pentru a obține un punct prețios pentru Haas.
