
Cum categoria 450 a ramas in California, clasa 250 Vest o insoteste in San Diego. Iar drama a inceput inca din calificari: Jo Shimoda, invingatorul etapei din Anaheim, a lovit cu mana stanga panoul de bord de pe linia boxelor a lui Coty Schock, iar japonezul s-a ales cu ceva fracturi si mai ales dureri mari la degetul mic si la inelar.
Cu toate astea, pilotul Honda a putut sa se califice pentru mansa principala, a evitat belelele si a reusit sa limiteze serios pagubele cu un impresionant loc 7, chiar in spatele lui Schock. Depasirea decisiva care i-a adus aceasta pozitie lui Shimoda a avut loc cu aproximativ 8 minute inainte de final. Japonezul tocmai trecuse la o tripla saritura de Ty Masterpool, insa pilotul Kawasaki a ratat aterizarea exact la finalul acelei sarituri si e posibil sa se fi accidentat, dupa ce a lovit ghidonul cu casca si n-a mai putut continua cursa.
Pentru echipa de uzina Kawasaki, asta e o veste cum nu se poate mai proasta, fiindca Masterpool a fost adus in Vest ca sa-l inlocuiasca pe Levi Kitchen, mutat in ultimul minut la categoria 250 Est, dupa ce n-a mai putut participa in prima etapa din Anaheim, din cauza unui virus contractat cu putin timp inainte de deschiderea sezonului. Garrett Marchbanks or fi fost cel mai bine clasat pilot Kawasaki, gratie unui loc 8 dupa ce a s-a aflat chiar in afara topului 15 la finalul primului tur, dar este chiar putin intr-o runda care s-a dovedit a fi de cosmar pentru verzisori.
In fata, neozeelandezul Cole Davies a prins fotoliul de lider dupa primul viraj, iar pilotul de uzina Yamaha a condus aproape 7 din cele 15 minute, + inca 1 tur, dedicate celor 2 clase 250 din AMA Supercross. Dupa ce l-a studiat in tot acest timp, Julien Beaumer a urcat la conducere in virajul de dupa cel in care Eli Tomac as indrazni sa zic ca a efectuat manevra rundei, si care i-a adus pana la urma victoria pilotului din Colorado la clasa 450, in fata lui Jett Lawrence.
Revenind la categoria 250 Vest, nu departe de zona unde a trantit-o Masterpool, era s-o pateasca si Davies. Pilotul Yamaha era sa fie catapultat dupa ce a lovit cu roata fata un mic damb de pamant, dar a reusit sa ramana pe roti. Asta le-a permis insa lui Jordon Smith, Ryder DiFrancesco si Haiden Deegan sa profite de eroarea neozeelandezului, cu aproximativ 7 minute inainte de finalul mansei.
Dupa ce a preluat sefia cursei, Beaumer a mers constant, n-a efectuat nicio greseala, iar dupa primul podium din cariera obtinut in etapa trecuta din Anaheim, “Juju” a bifat si prima sa victorie la clasele 250 din Supercross. Va fi si pentru prima data cand pilotul de uzina KTM va avea placuta rosie de lider al campionatului in oricare din categoriile 250. Smith a avut si el un start bun si o cursa fara evenimente, iar pilotul Triumph le aduce britanicilor al 2-lea podium consecutiv din istoria lor in AMA Supercross.
Dupa un start oarecum decent si o mica cursa de recuperare inceputa de la coada topului 10, Deegan n-a putut obtine mai mult decat ultima treapta a podiumului, dupa ce a profitat de o eroare la o saritura dubla a lui DiFrancesco, cu aproximativ 4 minute inainte de final. Si ca sa folosesc o vorba usor modificata: o Yamaha o aduce pe alta. Davies, care e coechipier cu Deegan la echipa de uzina Yamaha, si-a revenit dupa acea eroare si a incheiat la marginea podiumului, dupa o depasire asupa aceluiasi DiFrancesco in chiar ultimele viraje din cursa.

Arata frumos clasamentul general cu reprezentanti de la 5 manufacturieri diferiti pe primele 5 locuri. Poate vom avea chiar 6 marci pe primele 6 pozitii in curand, si putem afla asta in acest weekend. Cum categoria 450 revine in Anaheim pentru a 3-a etapa a sezonului (si ultima in California) din AMA Supercross, luptatorii din Coasta de Vest a Statelor Unite vor reveni si ei in actiune, pe legendarul si imprevizibilul Angel Stadium.