
Putem zice despre grila 250 Est ca este cu adevarat compusa din gladiatori, la cati piloti au concurat accidentati sau in refacere, in prima batalie a acestei categorii din acest sezon. Max Anstie avea cel mai bun start, doar ca Pierce Brown avea sa-si depaseasca coechipierul la portiunea de topaituri si inchidea primul tur din postura de lider. Podiumul in acel moment era format doar din piloti de uzina Yamaha, cu Daxton Bennick completand un top 3 care parea intangibil pe tot parcursul acestei curse.
Doar ca dupa putin peste 6 minute scurse, Brown avea parte de o cazatura oribila exact in portiunea de topaituri unde urcase la conducerea mansei. Si cum pilotul Yamaha a ramas inert, iar echipa medicala n-a putut sa-l evacueze rapid din zona accidentului, cursa a fost oprita cu steagul rosu, la aproximativ un minut de la momentul cazaturii lui Brown. Daca e sa fi ajutat pe cineva aceasta intrerupere (intr-o oarecare masura), acela era RJ Hampshire, a carui motocicleta a ramas blocata intr-un disc de tuf cand a incercat sa taie un viraj, dupa nici 3 minute parcurse.
Campionul clasei 250 Vest se afla pe locul 8 in momentul acelui incident nedorit, si pana a reusit sa se elibereze de acel disc, Hampshire ajunsese sa fie prins din urma cu un tur. Alt beneficiar ai acestui steag rosu ar fi Levi Kitchen, care n-a avut parte nici de un start grozav, si care a mai si pus motocicleta jos dupa nici 2 minute scurse, ceea ce l-a catapultat pe pilotul Kawasaki pana in zona ultimelor locuri.
Dar acest steag rosu a ajutat poate cel mai mult un alt K verzui, si vorbesc aici de Cameron McAdoo, care dupa ce se afla in afara top-ului 5 la finalul primului tur, a trecut de un alt coechipier de-al sau, Seth Hammaker, cam cu 15 secunde inainte de accidentul lui Brown, si ajungea la marginea podiumului. Cum pilotul Yamaha n-a mai putut continua restul etapei, Anstie, Bennick si McAdoo era ordinea top3-ului la restartul cursei.
Ce e ironic, e faptul ca exact asta a fost si ordinea podiumului la finalul cursei, fiindca nu s-a mai intamplat mare lucru dupa reluarea cursei. Doar Hammaker revenise pe locul al 3-lea la 1 minut dupa reluarea cursei, insa McAdoo a trecut din nou de coechipierul sau, la portiunea de topaituri, dupa alte 30 de secunde scurse, si asa s-a stabilizat configuratia top-ului 3 in prima etapa a acestui sezon de la clasa 250 Est.
Ca si anul trecut, Bennick deschide contorul sau cu un podium, iar pentru Anstie va fi pentru prima data cand va purta placuta rosie de lider al campionatului, la oricare clasa 250 din AMA Supercross. Dar nu pot sa nu raman uluit de performanta lui McAdoo, care anuntase cu cateva zile inainte de aceasta etapa din Tampa, ca are ruptura de ligament incrucisat anterior, exact accidentarea care l-a scos din joc pe Jett Lawrence pentru restul sezonului la clasa 450.
Si comparand aceasta etapa cu experienta pilotului Kawasaki de acum 4 ani, din Atlanta, la cate asemanari inspaimantatoare sunt intre cele 2 runde, efectiv ma face sa ma intreb: “Din ce Dumnezeu de material e facut Cameron McAdoo?”. Dar McAdoo n-a fost singurul pilot care a concurat accidentat, asa ca trebuie apreciat si Chance Hymas, care desi se afla in top5 la finalul primului tur, a incheiat runda ca cel mai bine plasat pilot Honda, pe locul 7.
Campionul in exercitiu al categoriei, Tom Vialle, a incheiat pe locul al 5-lea, intr-o zona unde a fost mai toata cursa, si e culmea ca asta e cel mai bun rezultat al francezului intr-o etapa de deschidere ale oricarei clase 250 din AMA Supercross. Pilotul KTM n-a concurat accidentat, dar a avut parte de o cazatura urata in timpul calificarilor si mai mult ca sigur ca a simtit ceva dureri in restul etapei.
Remontada lui Kitchen s-a incheiat cu un loc 9 obtinut cam cu vreo 2 minute inainte de final, clasandu-se in spatele lui Nate Thrasher, cel de-al 4-lea pilot de uzina Yamaha al categoriei, dar avand in vedere ca nici pilotul Kawasaki nu era in deplinatatea fortelor sale, merita si el aprecierile noastre. Nici Austin Forkner nu s-a simtit grozav din punct de vedere fizic, iar o cazatura declansata in urma unui clinci cu Cullin Park, la vreo 2 minute dupa restart, l-a propulsat pe unicul reprezentant Triumph in Est pana pe locul 17, unde a si incheiat, de altfel.
Forkner a fost si ultimul pilot care a incheiat mansa in acelasi tur cu Anstie, iar asta e un pic mai bine decat rezultatul lui Hampshire, care desi a terminat cursa fix in spatele pilotului Triumph, nu a putut reveni in acelasi tur cu liderul. Dar si pilotul de uzina Husqvarna inca sufera de pe urma unei accidentari suferite in presezon, iar orice punct adunat conteaza, mai ales ca cele 2 clase 250 din Supercross au mult mai putine etape decat clasa 450.

In mod normal, nu postez clasamentul general dupa prima etapa din sezon, dar Bennick a fost penalizat cu 5 puncte in campionat, desi isi pastreaza pozitia pe podiumul etapei, deoarece a sarit in portiunea unde era fluturat steagul cu cruce rosie, adica unde a avut loc accidentul lui Brown si unde se afla echipa medicala pentru a-l evacua pe acesta. Si cum categoria 450 ramane in Coasta de Est, pentru etapa din Detroit, ii vom revedea in actiune si pe gladiatorii in devenire ai clasei 250 Est pe acelasi stadion Ford Field, in acest weekend.