
Photo by Pixabay on <a href="https://www.pexels.com/photo/panoramic-view-of-people-in-bicycles-248559/" rel="nofollow">Pexels.com</a>
Pe măsură ce sezonul 2024 se apropie de final, pentru mulți cicliști din plutonul profesionist, incertitudinea privind viitorul lor devine tot mai apăsătoare. Aproximativ 100 de rutieri de WorldTour încă nu și-au asigurat un contract pentru 2025, printre aceștia numărându-se nume mari, care altădată dominau cursele importante.
Un exemplu concludent este Nairo Quintana, câștigător al Giro d’Italia și Vuelta a España, care încă nu are un contract semnat pentru anul următor. Într-o situație similară se află Rui Costa, fost campion mondial, și Esteban Chaves, care a urcat pe podiumul unui Mare Tur. De asemenea, sprinterii cu multiple victorii, Elia Viviani și Fernando Gaviria, sunt în căutarea unei echipe noi.
Cei opt cicliști enumerați mai jos formează o echipă virtuală impresionantă, capabilă de victorii atât în sprinturi, cât și în clasamente generale sau clasice de primăvară:
- Nairo Quintana (câștigător Giro și Vuelta)
- Rui Costa (campion mondial)
- Esteban Chaves (podium în Mare Tur)
- Elia Viviani (89 victorii la sprint)
- Fernando Gaviria (52 victorii la sprint)
- Michael Valgren (victorii în Clasicele de primăvară)
- Felix Großschartner (locotenent de bază al lui Pogačar)
- Mike Teunissen (purtător al tricoului galben in Turul Franței)
Chiar dacă toți acești cicliști sunt în jurul vârstei de 30 de ani, ceea ce i-a unit acum este incertitudinea privind viitorul lor. Pentru unii, timpul presează, iar panica începe să se instaleze. Quintana și Gaviria sunt zvoniți că ar putea să semneze din nou cu Movistar, dar pentru restul, perioada de incertitudine continuă.
Situația tinerilor fără contract
Nu doar veteranii sunt afectați. Mai mult de 60% dintre cicliștii aflați fără contract sunt sub 30 de ani, unii dintre ei având cariere promițătoare. Nume precum Lucas Hamilton (28 de ani) și Milan Vader (28 de ani) au fost considerați talente uriașe, dar se confruntă cu lipsa de oferte pentru 2025.
Pentru unii, precum ciclistul australian Simon Clarke, care și-a prelungit cariera prin semnarea unui contract la limită, aceste perioade de incertitudine sunt bine cunoscute. Clarke subliniază că negocierile încep de la începutul sezonului, dar dacă un ciclist nu știe până după Campionatele Mondiale ce se va întâmpla, lucrurile nu arată bine.
În timp ce mulți dintre acești cicliști își caută un nou contract, finalul de sezon poate aduce surprize neplăcute sau, în unele cazuri, o soluție de ultim moment. Până atunci, fiecare dintre ei continuă să lupte pentru a rămâne în plutonul profesionist și pentru a-și continua cariera la cel mai înalt nivel.