
foto credit: Feld Motor Sports, Inc./supermotocross.com
O noua runda californiana aduce mai multe probleme fizice pentru echipa de uzina Kawasaki. Dupa ce Ty Masterpool si-a rupt cateva degete la o mana, dupa tranta incasata in San Diego, Garrett Marchbanks s-a accidentat si el la umar, in timpul unui antrenament de joi, inainte de a 2-a venire a clasei 250 Vest pe Angel Stadium. Uite asa, verzisorii au ramas inca o data cu un singur pilot de uzina pentru aceasta etapa: tanarul Drew Adams, pe care l-au cooptat de la amatori.
Aflat chiar pe locul al 6-lea la finalul primului tur, Adams a incheiat etapa pe pozitia a 8-a, fiind depasit in chiar ultimul tur de catre Michael Mosiman. Chiar si asa, este un rezultat foarte bun pentru Drew, care a fost cel mai bine clasat pilot Kawasaki din aceasta etapa si a reusit sa duca la bun sfarsit prima sa cursa la profesionisti, reusind sa stea departe de belele in tot acest timp.
Putem zice ca s-a nascut o noua rivalitate la clasa 250 Vest in aceasta a 2-a cursa din Angel Stadium. In timpul manselor de calificare pentru cursa principala, Haiden Deegan a realizat o manevra nu chiar ortodoxa in fata lui Julien Beaumer, prin care pilotul Yamaha, cu pneul sau spate, i-a atins roata fata a lui “Juju”, fortand-ul practic pe pilotul KTM sa cada. A venit si momentul cursei principale, iar Deegan a luat cel mai bun start si era lider dupa primul viraj.
Doar ca imediat venea si virajul in care Deegan a provocat acel clinci cu Beaumer, iar “Juju” a vrut sa-i plateasca o polita sanatoasa pilotului Yamaha si a incercat sa-l faca pe Deegan sa guste din propriul medicament. Pilotul Yamaha a fost insa pe faza si dupa ce i-a inchis usa in nas lui “Juju” in virajul urmator, Deegan a condus autoritar intreaga mansa din acel moment si a obtinut prima victorie din acest sezon, chiar in fata lui Beaumer.
Parker Ross completa podiumul la finalul primului tur, dar i-a trebuit cateva secunde lui Jordon Smith pentru a trece de acesta, dar si de Coty Schock, pentru a urca pe pozitia a 3-a, pe care a ocupat-o in cea mai mare parte a cursei. Cu 6 minute inainte de finalul cursei, incepea sa se abata ploaia asupra traseului din Anaheim si incet-incet, Smith se apropia de Beaumer. Ghinionul a facut ca Jordon sa aiba parte de o cazatura care a aratat spectaculos, intr-una din portiunile cu topaituri, in chiar ultimul tur al cursei.
Din fericire, pilotul Triumph n-a suferit vreo accidentare dupa acea tentativa nereusita si neintentionata de frontflip si s-a putut ridica sa termine cursa, doar ca acea cazatura l-a costat suficient de mult timp pentru a incheia la marginea podiumului. Cole Davies se afla in acel moment in urma lui Smith, dupa ce trecuse in primele 5 minute ale cursei de Ross si Schock, iar neozeelandezul mostenea astfel primul sau podium de cariera, in chiar ultimul tur.
Jo Shimoda inca se resimtea la cele 2 degete fracturate dupa acel accident ciudat din San Diego, dar japonezul a reusit sa limiteze inca o data daunele si a terminat pe pozitia a 6-a. Ce e absolut ironic e ca in fata lui a terminat acelasi Schock, a carui placuta de board de pe linia boxelor a fost cea care i-a provocat daunele mainii stangi lui Shimoda. “Rezultatele” se pot vedea intr-o poza de pe Instagram pe care a postat-o Shimoda, dar avertizez de pe acum ca continutul e destul de grafic…

Nu mai avem 5 producatori diferiti pe primele 5 pozitii, fiindca am mai avut o absenta de marca de la cursa clasei 250 Vest, in persoana lui Ryder DiFrancesco, care s-a accidentat si el in timpul unui antrenament de dinaintea inceperii etapei din Anaheim. Nu se stie cat de serioasa e accidentarea pilotului GasGas, dar putem afla in acest weekend, fiindca categoria 250 Vest va mai insoti inca o data clasa 450, pentru runda din Glendale.