
Multe se pot intampla in 20 de minute + 1 tur, iar A1 (asa i se mai spune primei curse din Anaheim, ori deschiderea traditionala a sezonului de AMA Supercross) si-a respectat promisiunea spectacolului si ale momentelor care ne-au tinut cu sufletul la gura. Un prim astfel de moment a avut loc chiar in primul viraj al noului sezon, avandu-l pe Jett Lawrence ca protagonist.
Campionul in exercitiu al categoriei 450 a dat ceva coate cu Jason Anderson imediat dupa start, iar Lawrence n-a putut lua primul viraj cum si-a dorit. Si ca rana sa fie mai mare, motocicleta lui Lawrence a ramas blocata secunde pretioase intr-una din acele blocuri de tuf care sunt folosite pentru a stabili limitele pistelor de Supercross. Uite asa, Jett Lawrence a intrat in primul viraj al noului sezon de pe ultima pozitie.
In fata, Jorge Prado a aratat publicului american de ce anul trecut a fost un maestru al starturilor in MXGP. Campionul mondial de motocross in exercitiu, care debuteaza cu norma intreaga in acest sezon de AMA Supercross, se afla la conducerea cursei dupa primul viraj. Bucuria ibericului a fost scurta, caci Eli Tomac a preluat rapid fotoliul de lider, insa pilotul Yamaha a cazut la putin timp dupa. Chiar am avut emotii pentru Tomac, fiindca Chase Sexton a trecut cu motocicleta peste pilotul din Colorado, dar din fericire, s-a intamplat la o viteza mica, iar reprezentantul Yamaha a putut continua cursa.
Prado mostenea din nou pozitia de lider, in fata coechipierului “El Hombre” Anderson, care a evitat cu succes momentele cu emotii in care au fost implicati mai micul Lawrence si veteranul Tomac. Cum cei 2 ocupau ultimele pozitii la finalul primului tur, iar Sexton se afla in spatele celor 2 verzisori Kawasaki, la capatul aceluiasi tur, lucrurile aratau bine pentru pilotul de uzina KTM.
Dar Sexton nu se multumea doar cu atat. Cateva minute mai tarziu, campionul categoriei de acum 2 ani urca la conducere, trecand rand pe rand de Anderson si Prado, desi “El Hombre” nu s-a dovedit a fi un obstacol usor de depasit. Din urma venea si Kenny Roczen, care n-a avut nici el mila de pilotii Kawasaki, iar la un moment dat ne-a oferit senzatia ca i-ar putea pune probleme lui Sexton. Se intampla cu aproximativ 14 minute inainte de final, cand pilotul KTM avea un avans de 4 secunde fata de rivali, dar a calat motorul dupa ce n-a anticipat corect intrarea intr-un viraj.
Asta i-a permis lui Roczen sa ajunga aproape de roata spate a lui Sexton, dar n-a putut gasi o portita pentru a urca la conducere. Pilotul KTM si-a revenit dupa acest moment delicat si a creat un nou ecart fata de pilotul Suzuki, care s-a mentinut pana la linia de sosire. Astfel, Sexton deschide in premiera un sezon din AMA Supercross cu o victorie, podiumul fiind completat in aceasta ordine de Roczen si Anderson.
Pilotul Kawasaki a avut ceva emotii pe final, cand a fost prins de Cooper Webb, al carui inceput de cursa a fost mai degraba cuminte, dar care a recuperat pana la final, insuficient insa pentru a-si crea o oportunitate de depasire asupra lui Anderson. Daca tot am zis de remontade, Tomac a avut-o pe cea mai spectaculoasa din aceasta etapa. Coechipierul lui Webb la Yamaha a completat top5-ul, dupa o depasire in chiar ultimul tur asupra lui Justin Barcia, desi Tomac era printre ultimii la finele primului tur.
Jett Lawrence n-a avut o remontada in stilul lui Tomac, si ca sa se mai adauge sare pe rana, australianul a mai avut o tranta in turul 3, care l-a costat alte secunde pretioase. Chiar daca a recuperat pana la locul 12, campionul en-titre al categoriei n-a avut inceputul pe care si-l dorea in drumul de aparare a coroanei. Nici Hunter, care ii e si frate si coechipier la echipa de uzina Honda, n-a avut o performanta mai buna.
Lucrurile pareau mai roz pentru mai marele Lawrence, care urcase pana pe locul 4, dar pe la finalul primei jumatati a cursei, pilotul Honda a cazut si el in acelasi loc unde fratele lui a pus-o jos mai devreme. Si-or fi revenit Hunter, pentru a termina chiar in fata lui Jett, pe locul 11, insa asta e o foarte slaba consolare pentru fratii Lawrence, si un inceput foarte dificil pentru echipa de uzina Honda la clasa mare.
La un moment dat lider al cursei, Prado a fost rand pe rand depasit de pilotii cu experienta si pedigree, dar a parut ca ibericul va obtine un decent loc 7, in prima lui cursa pentru Kawasaki. N-a fost sa fie asa, intrucat cu 6 minute inainte de final, dublul campion mondial de MX2 si MXGP a facut si el cunostinta cu nisipul arenei din Anaheim, ceea ce l-a coborat pana in spatele fratilor Lawrence, pe locul 14, unde a si incheiat de altfel.
Inca o data, Angel Stadium din Anaheim n-a dezamagit, iar lucrurile au sanse foarte mici sa nu se schimbe, cand gladiatorii se vor intoarce pe aceasta arena peste 2 saptamani. Pana atunci, vom ramane in zona californiana, doar ca Snapdragon Stadium din San Diego va reuni in weekend-ul urmator acesti piloti curajosi, luptatori si spectaculosi.