După o sesiune de calificări dominată fără drept de apel de Lando Norris, întrecerea de duminică părea să fie favorabilă pilotului britanic de la McLaren.
Startul a demontat orice calcul inițial, Max Verstappen reușind un nou start extraordinar. Olandezul a plecat ca din tun și a preluat conducerea de la Lando Norris, care îl urma îndeaproape. La finalul primului tur de circuit, Verstappen se regăsea în fruntea plutonului, cu Norris imediat în spate, Russell, Piaștri și Leclerc în tip cinci.
Ceva mai în spate, Kevin Magnussen a ratat startul și a ajuns ultimul. După o sesiune de calificări foarte modestă, Carlos Sainz și Lewis Hamilton încercau din răsputeri să revină în zona pozițiilor bonificate cu puncte.
Duelul din frunte s-a prelungit până în turul al 18-lea. Pe linia de start-sosire, Lando Norris a trecut fără emoții de Max Verstappen și a luat înapoi în primire pozitia de lider pierdută la start.
Imediat după momentul depășirii lui Norris a urmat și prima fereastră de intrări la boxe. Distanța dintre cei doi a rămas constantă, ba chiar a crescut în favoarea pilotului de la McLaren. În spatele lor, Charles Leclerc a jucat excelent din punct de vedere strategic și i-a săltat pe Russell și Piastri, aflați acum într-un duel direct pe pistă.
Avantajul lui Lando Norris a depășit marja de zece secunde după intrarea în turul 40. Și duelul direct dintre Piastri și Russell a fost repede tranșat de australianul de la McLaren, care, acum se afla în urmărirea lui Charles Leclerc, în încercarea sa de a-și recupera locul trei pierdut la startul cursei.
In cele din urma, Piastri a trecut fara prea mari emotii de Russell. La intrarea in a 40-a bucla de circuit, s-a consimtit si trecerea de marja de zece secunde intre Norris si Verstappen. Ultima parte a cursei a fost fara prea mult istoric. Tur dupa tur, Lando Norris si-a marit avantajul in raport cu Max Verstappen. In cele din urma, pilotul britanic de la McLaren si-a adjudecat cea de-a doua victorie din sezon. Mai mult, triumful lui Norris a consemnat si cel mai mare ecart dintre primul si al doilea clasat in grand prix-urile din 2024. Totodata, succesul din Olanda a insemnat si primul grand slam din cariera, cu pole, victorie si cel mai rapid tur in cursa.
Max Verstappen a fost nevoit sa limiteze daunele si a sosit pe locul al doilea. Pentru pilotul olandez este prima oara cand nu castiga marele premiu de casa, dupa cele trei victorii repurtate anterior in 2021, 2022 si 2023. Charles Leclerc a completat podiumul de premiere, in timp ce, Oscar Piastri si Carlos Sainz au completat top cinciul zilei. In spatele lor, Sergio Perez a avut cea mai buna prestatie din ultima vreme si s-a clasat pe locul al saselea.
Pentru George Russell, Marele Premiu al Olandei a reprezentat un adevarat roller coaster. Britanicul de la Mercedes a ratat completat strategia in cursa si a sosit abia pe sapte. In spatele sau, Lewis Hamilton a limitat pe cat a putut daunele problemelor aparute dupa o sesiune dezastruoasa de calificari. Septuplul campion mondial a incheiat pe opt. Ultimii piloti clasati in puncte au fost Pierre Gasly si Fernando Alonso.
Aflat multa vreme in zona pozitiilor care sunt bonificate cu puncte, Nico Hulkenberg a incheiat primul sub linie, pe 11. Daniel Ricciardo a continuat forma buna din ultima vreme si a sosit pe 12, in timp ce, printre primii 15 clasati in Olanda, i-am mai regasit pe Lance Stroll, Alexander Albon si Esteban Ocon. Ultimii clasati in Marele Premiu al Olandei au fost Logan Sargeant, Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas si Zhou Guanyu. De altfel, o particularitate interesante a cursei de la Zandvoort a fost reprezentata de faptul ca nu a existat nici un abandon.
In urma Marelui Premiu al Olandei, situatia la general a ramas relativ neschimbata. Max Verstappen conduce clasamentul general cu 295 de puncte, cu 70 mai multe decat urmaritorul sau direct, Lando Norris. Charles Leclerc ramane pe ultima treapta a podiumului provizoriu, cu 192 de puncte. In top cinci, ii mai regasim pe Oscar Piastri si Carlos Sainz, cu 179 de puncte, respectiv 172.
In clasamentul constructorilor, Red Bull Racing pierde din nou din avantajul pe care il avea inaintea cursei de la Zandvoort in raport cu McLaren. Scorul este de 434 la 404 in favoarea echipei austriece. Podiumul acestui clasament este completat de Ferrari, cu 370 de puncte. Mercedes si Aston Martin completeaza top cinciul clasamentului la constructori, cu 276 de puncte, respectiv 74.
Actiunea Marelui Circ va continua saptamana viitoare, atunci cand este programat sa se desfasoare Marele Premiu al Italiei, pe legendarul circuit de la Monza. Intrecerea din Italia va avea loc intre 30 august-1 septembrie si va putea fi vizionata pe Antena 1 si Antena Play.